Trzy wyścigi morskie rozegrane w ciągu dwóch dni przyniosły rozstrzygnięcia w czternastych Regatach o Puchar Mariny Gdańsk zorganizowanych przez Gdański Ośrodek Sportu. Zawody zaliczane były do Morskiego Żeglarskiego Puchar Polski, Puchar Bałtyku Południowego oraz Pucharu Zatoki Gdańskiej.

Żeglarskie zmagania w Gdańsku rozgrywane od 14 lat co roku przyciągają liczne załogi startujące w klasach ORC, KWR oraz open a ich wyniki zaliczane są  do istotnych klasyfikacjach: Morskiego Żeglarskiego Puchar Polski (klasy ORC, KWR), Puchar Bałtyku Południowego (ORC, KWR, OPEN) oraz Pucharu Zatoki Gdańskiej (ORC, KWR).

Klasyfikacja generalna po 3 wyścigach (.pdf 56 KB)

Wyniki po 1. wyścigu (.pdf 72 KB)

Wyniki po 2. wyścigu (.pdf 79 KB)

Wyniki po 3. wyścigu (.pdf 71 KB)

Wyniki ORC (.pdf 127 KB)

Wyniki KWR (.pdf 70 KB)

Wyniki Open (.pdf 62 KB)

Sobotnie wyścigi przebiegały w bardzo ciekawych warunkach atmosferycznych, które stale się zmieniały. Przez słońce, po mżawki i ulewy, zaś wiat od 3-4 dochodził do ponad 6. Wymagało to od załóg ciągłej zmiany żagli i dostosowania ich do tych warunków. Przy silnych wiatrach trzeba było stale balastować, przy słabszych finezyjnie prowadzić żagle, żeby osiągnąć jak największe prędkości. W niedzielę wiało bardzo mocno, 6 do 7, ale od lądu, więc nie było dużej fali i trudniej było żeglarzom wykazać się wszystkimi swoimi umiejętnościami.

W klasie ORC zwyciężyła załoga kapitana Roberta Gwóździa na jachcie Happy Hour.

Nasza załoga i jacht lubi bardzo silne wiatry, dlatego niedzielny wyścig bardzo nam się podobał. Niestety, niewielki błąd na końcu kosztował nas miejsce na „pudle”. Mimo to jesteśmy bardzo zadowoleni. Mimo, że każdy gdański żeglarz tą imprezę powinien mieć w kalendarzu i dobrze się znamy, cały czas jest pełna rywalizacja, a niespodzianki się zdarzają. Są różne warunki, mniej lub więcej wiatru, problemy techniczne, wymiany w załogach, a czasem wybranie złej trasy czy niewłaściwego boku może zadecydować o tym, czy załoga jest wyżej lub niżej. Nam zabrakło 40 sekund do podium, a między 1 i 4 drużyną w ORC po przeliczeniu była minuta i 20 sekund. Przy płynięciu przez półtorej godziny to są bardzo niewielkie różnice – powiedział Rafał Sosnowski, skipper na jachcie Hedaa.

W zmaganiach wg przelicznika KWR najlepszy okazał się jacht Hadar dowodzony przez kapitana Jerzego Brezdenia.

Pływamy na tym jachcie czwarty sezon, staramy się go odbudować, bo był trochę zaniedbany. Od dwóch lat osiągamy dobre wyniki. Regaty o Puchar Mariny są zawsze znakomicie zorganizowane, w miłym towarzystwie, w gronie załóg świetnie wyszkolonych. Załoga jest szczęśliwa, bo to były pierwsze duże zawody w tym sezonie, a my już się przygotowujemy do Mistrzostw Świata – mówił skipper Hadara.

Klasę open wygrała ekipa Marco Polo pod dowództwem kapitana Marka Limbergera.

Zgodnie z zawiadomieniem organizatora, zaplanowane trzy wyścigi udało się rozegrać bez przeszkód. Wszystkie odbyły się w doskonałych warunkach wiatrowych. Aura przez te dwa dni rozpieszczała uczestników, którzy pływali przy wietrze od 1 do 6-7 w skali Beauforta. To z kolei pozwoliło zweryfikować umiejętności załóg w każdych warunkach i miało odzwierciedlenie w wynikach, chociaż trzeba przyznać, że przy tym silnym wietrze słabiej radziły sobie te mniejsze jednostki. Z 28 zgłoszonych jachtów najwięcej, bo 15 startowało w ORC, 7 w klasie KWR, oraz 6 w klasie Open, czyli tych jednostek największych. W klasie ORC w czołówce było bardzo ciasno, może oprócz pierwszej jednostki, która wygrała wszystkie wyścigi, to były to różnice punktowe bądź remisy, tak kształtowała się klasyfikacja miejsc od 2 do 6 – -podsumował zmagania Tomasz Sawukinas, sędzia główny regat.

 

aplikacja

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie
Translate »